PR, Publicitate si New Media

Pr-publicitate-si-new-media-Delia-Balaban

„PR, Publicitate și New Media” este o publicație ce reunește în cel mai fericit mod o serie de articole ale unui grup de teoreticieni și practicieni din domeniul comunicării, majoritatea provenind de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Fiind vorba despre un volum ce se axează pe New Media, cei mai mulți autori aveau la momentul apariției cărții (2009) vârste între 23 și 30 de ani, astfel că stilul de scriere este unul modern, oferindu-ne lejeritate în lectură, chiar dacă pe alocuri predomină termeni de specialitate.

Coordonată de Delia Cristina Balaban, Ioana Iancu și Radu Meza, publicația nu-și propune să schimbe din temelii Relațiile Publice și Publicitatea, ci dorește să arate cum cele două domenii s-au modelat de-a lungul timpului –  și încă se modelează – sub puternicul impact al noilor tehnologii.

Astfel că primul articol semnat de Mădălina Vătămănescu „Impactul new media în redefinirea alterității prin prisma similarității” ne introduce prin excelență în universul cărții, de fapt, în universul informațional pe care l-a creat sfârșitul secolului trecut. În continuare, se  pune mare accent pe internet și pe comunicarea globală, arătându-se că cele două elemente au desființat orice limită spațială a comunicării, Laura Petrehuș relatându-ne în acest sens despre „Relații publice internaționale și noile media în contextul globalizării”.

Andrei Petrescu vine cu un articol cel puțin la fel de intersant ca primele două, „Blogul instrument de relații publice și marketing online”, istorisindu-ne geneza, tipurile și funcțiile acestui instrument, dar și modalități practice de a gestiona conflictele ce pot apărea pe un blog. În completarea sa, Mihaela Frunză redactează „Blogurile între jurnalism civic și relații publice. O perspectivă etică.”

La jumătatea cărții găsim „Internetul ca instrument politic” în viziunea Ioanei Iancu, iar apoi Ioana Lepădatu ne prezintă dinamica publicității în lucrarea sa „Presa online și publicitatea”.

Radu Meza are în vedere „Cultura sistemelor new media. Youtube ca platformă de marketing în cultura remedierii și a remixului”. Acest articol este construit pe baza studiilor de caz, cel mai atractiv dintre ele fiind cel care oferă o lecție veritbailă de PR pe Youtube: cazul EASports. De asemenea, autorul încearcă sistematizarea limbajului New Media, un demers interesant și complex, scoțând în evidență și obiectivele noilor media într-o societate marcată de o continuă dezvoltare.

Profesorul Ludwig Hilmer de la Univertsitatea de Științe Aplicate din Mittweida, Germania și Delia Cristina Balaban ne prezintă „Marketingul viral” cu toate delimitările sale conceptuale, ilustrându-ne prin interemediul unor companii din Germania și România, eficiența acestui tip de marketing, ca nou instrument de promovare.

Finalul cărții prezintă un articol captivant, mai ales pentru cei care doresc să se informeze despre o formă de publicitate mai puțin obișnuită. „In-game advertising” de Mirela Abrudan ne arată toate secretele plasamentului de reclame în interiorul jocurilor video, evidențiind inovația și eficiența acestui sistem.

În sfârșit, George Prundaru prezintă „Publicitatea în metaversuri”, oferindu-ne toate detaliile despre această noțiune.

Cu speranța că v-am stârnit curiozitatea, vă îndemn călduros să lecturați acest volum. De asemenea, dacă sunteți o persoană care doriți să activați în domeniul Relațiilor Publice sau al Publicității și încă nu ați citit cartea, e nevoie să mergeți imediat la bibliotecă sau la librărie și să o procurați. Pentru studenții de la Științele Comunicării, publicația reprezintă un etalon al informației și trebuie inclusă în bibliografia obligatorie.

După ce veți parcurge filele, veți fi cu siguranță mulțumiți de ideile concrete pe care vi le-ați însușit, mai ales că partea teoretică este îmbinată în mod excepțional cu partea practică.

Ce-mi mai rămâne mie să vă transmit este: lectură plăcută!

 „PR, Publicitate și New Media”

 Delia Cristina Balaban, Ioana Iancu, Radu Merza (coord.)

 Editura Tritonic, București, 2009

Razvan.DBR

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s