Noile reguli de marketing și PR

Image

TitluNoile reguli de marketing și PR 

Subtitlu: Cum să ajungi direct la clienți prin rețelele de socializare, bloguri, comunicate de presă, site-uri video și marketing viral

Autor: David Meerman Scott

Editura: Publica, București

An: 2010

 

         Trăim într-o lume dominată de noile tehnologii, o lume în care internetul a devenit principala sursă de informație. Această eră a noilor tehnologii și lipsa catastrofală de timp impun noi reguli de afaceri. În aceste condiții, cum să construim o strategie de comunicare corectă pentru organizația noastră?Cum să dezvoltăm afacerea când rolul mijloacelor de comunicare tradiționale scade pe zi ce trece, iar prețurile pentru advertising mereu cresc? Noile reguli de marketing și PR propuse de David Meerman Scott, permit cu ajutorul unui buget redus și utilizarea unor instrumente de comunicare online, să ne adresăm unui potențial public aproape nelimitat și să îi determinăm pe reprezentanții mass-media să caute informații despre compania noastră.

            Scrisă pe un ton casual, cu umor și o multitudine de exemple interesante, această carte pune accent pe aspecte legate de promovarea online și reprezintă o colecție de reguli și idei a modului în care oamenii, folosind internetul, obțin o promovare pe scară largă a produselor și serviciilor lor. D. M. Scott reprezintă o dovadă reală că ideile conturate de el însuși în carte lucrează, deoarece aduce și exemple semnificative din experiența personală, cum ar fi faptul că având doar o cameră de filmat ieftină și un blog a schimbat imaginea companiei Microsoft. El a dat companiei o „față umană” filmând angajații de rând și povestind despre ei pe blog.    

            Nu se poate spune că autorul a descoperit ceva cu totul nou și neutilizat de nimeni până în prezent. La urma urmei, internetul există deja în jur de două decenii și este folosit de mulți „avansați” anume în scopul promovării și comercializării produselor lor. Cu toate acestea, Scott a fost anume acea persoană care a decis să structureze toate cunoștințele legate de marketingul și PR-ul online și să le formuleze în reguli și sfaturi simple în cartea sa. Câteva din regulile prezentate de autor sunt următoarele: să identificăm corect publicul țintă online al afacerii noastre; să elaborăm un plan de marketing eficient; să folosim rețelele sociale: să realizăm un blog atractiv; să determinăm cumpărarea cu ajutorul materialelor video și audio; să publicăm comunicate de presă; să utilizăm marketingul viral; să umplem site-ul oficial cu un conținut bun; să scriem texte adresate cumpărătorilor etc.

            Cartea se adresează specialiștilor din domeniul publicității, marketingului și al PR-ului, posesorilor de întreprinderi mici și mijlocii, precum și tuturor celor interesați de noile tehnologii de promovare a ideilor lor.

            Mie personal, cel mai mult mi-a plăcut faptul că autorul compară internetul cu un oraș, în care site-urile sunt vitrinele magazinelor, site-urile mass-mediei tradiționale reprezintă ziarele orașului, social media ( rețelele de socializare, blogurile, forumurile ) sunt barurile orașului, cluburi private și petreceri cu cocktail-uri. Când îți imaginezi internetul în acest fel, devine mai ușor de înțeles că new media este locul unde oamenii vin să se distreze și să se relaxeze și astfel,  devine mult mai clar cum e mai bine să folosim instrumentele online.

             În concluzie, pot afirma că această carte merită citită, mai ales de persoanele care studiază sau activează în domeniul PR-ului și al marketingului, deoarece ea vine cu o serie de reguli și sfaturi utile pentru dezvoltarea unei afaceri și promovarea acesteia în mediul online. Autorul sugerează o nouă privire asupra bugetării campaniilor de marketing și comunicare și ne îndeamnă să ieșim din tipare pentru a ajunge pe platformele virtuale corespunzătoare și la publicul țintă vizat.

Liudmila Gheorghița

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s