Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului

Image

Autori: Al Ries & Laura Ries

Editura: Brandbuilders Grup

Locația: București

Anul apariției: 2006

Număr de pagini: 206

 

Cele 11 capitole ale lucrării dezvăluie un top al celor mai importante strategii de creare a unui brand puternic în mediul online. Dacă vrei să afli:
• Cum iți transformi compania, produsul sau serviciul într-un brand la modă și profitabil, prin intermediul Internetului?

• Când trebuie să faci advertising și când trebuie să faci PR? 
• Cum conferi interactivitate unui site și de ce e importantă pentru brandul tău?

• Cum cauți acel nume memorabil și cu ce noutate vii?

• Când și cum trebuie să acționezi?

…..Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului are toate răspunsurile la întrebările tale.

Lucrarea, denumită și Cartea afacerii tale, e recomandată tuturor celor care vor să pătrundă în mintea consumatorului și vor să înțeleagă importanța alegerii unui nume unic și ușor de reținut penru produsul sau serviciul său. Al și Laura Ries o dedică tuturor site-urilor care fac ca lumea noastră să fie mai bună.

Cine sunt Al și Laura Ries?

El este unul dintre cei mai renumiți specialiști în strategie de marketing,  nominalizat în 1999, de revista PR Week, unul din cei mai influenți 100 de PR-iști ai secolului XX. Laura Ries este fiica acestuia, absolventă a Universității Northwestern din Ilinnois și partener la firma de marketing a tatălui, Ries & Ries. Cei doi au mai colaborat în calitate de autori și la lucrarea Cele 22 de legi imuabile ale brandingului.

Cele 11 legi iumabile ale INTERNET brandingului debutează cu cele mai importante cinci legi care contribuie la crearea unui brand unic, puternic și profitabil, în mediul online: interactivitate, nume propriu, singularitate și momentul oportun. De ce sunt “cântăresc” atât de mult acestea, încât să aibă prioritatea în fața celorlalte legi? Pentru că nimeni nu își dorește să rămână în umbră, dacă vrei să fii auzit ca și brand trebuie să fii singurul într-un anumit domeniu, să vii mereu cu ceva nou, să acorzi dreptul la replică, să știi când să acționezi și nu în ultimul rând să ai un nume simplu, ușor de memorat dar NOU și PUTERNIC.

Legea INTERACTIVITĂȚII

Un rol important în acest domeniu îl joacă și publicul, care trebuie “hrănit” cu informații despre bunurile/serviciile oferite. Consumatorul trebuie să aibă dreptul la replică, indiferent că poate clasa brandul pe o treaptă mai sus sau mai jos, asta ține și de calitatea acestuia din urmă. De ce contează atât de mult părerea unui consumator al brandului tău ?

În primul rând reprezintă o modalitate de evaluare a bunului/serviciului tău. În al doilea rând părerea celorlalți valorează și pentru posibilii consumatori, care au nevoie de o certitudinede la cei care au folosit bunul/serviciul. Însă trebuie luate în calcul și predicile rău intenționate ale celor care vor să-ți dărâme brandul. În acest caz ai două scuze: ori ești prea bun, ori chiar trebuie să schimbi ceva!  Dar interactivitatea nu se oprește aici; ca să fii memorabil vino cu ceva nou: jocuri, chestionare, teste, imagini, linkuri, animații, mascote,  chat, doar așa îți atragi vizitatorii.

 Legea NUMELUI PROPRIU / NUMELUI COMUN

De preferat e ca numele să fie unul propriu, pentru că are și o semnificație distinctă, e mai adecvat în mintea potențialului cumpărător. Numele propriu are întâietate, în detrimentul celui comun, acesta din urmă trimite la general, pe când cel propriu mizează pe concret. De exemplu Ford, Chrysles, Chevrolet, Cadillaci, Calvin Klein și Gillete sunt nume proprii cu notorietate. Sărutul morții pentru un brand e chiar numele comun. Alte reguli ale numelui, care îți dezvoltă potențialul de publicitate al site-ului: să fie scurt și simplu ( e mai ușor de reținut și de rostit); să sugereze subtil categoria, fără să cadă în capcana genericului; să fie unic ( pentru a nu fi confundat sau a eșua); să conțină o aliterație (Coca-Cola, Volvo, Frogdog); să șocheze (Diesel, DieHard); să fie asociat cu o personalitate.

Legea SINGULARITĂȚII

            E indicat ca brandul tău să fie singurul într-un anume domeniu, așa îți crești șansele de reușită. Dacă te decizi mai greu și mai sunt mulți alții care activează deja în aria respectivă se recomandă o explozie de idei inovatoare, puse în practică dealtfel. Să luam ca exemplu un brand care ne e deja cunoscut: Coca-Cola, care a “debutat” în Atlanta, Georgia, în mai 1886, la ideea unui farmacist local, John Pemberton. Impins de curiozitate și de pasiunea pentru formulele medicinale farmacistul a amestecat un lichid de culoarea caramelului într-un vas, considerat ulterior un leac pentru durerile cap. Gustul actual al băuturii carbogazoase este rezultatul siropului de culoara caramelului amestecat cu sifon. Deși a luat naștere în mod accidental a devenit numărul I în categoria sa de produse.

Legea MOMENTULUI

Nimic, nici măcar armatele nopții nu pot sta în calea unei idei, dacă a sosit timpul ei, spunea Victor Hugo. Așadar ce rost are să irosești timpul așteptând o aprobare, trebuie să ai brandul potrivit, la momentul potrivit. Primul pas nu garantează întotdeauna succesul!

Să vedem ce alte legi ne sugerează autorii…

Legea PRINCIPILUI ORI / ORI

Această lege vorbește despre  perceperea internetului fie ca o afacere, fie ca un mediu de comunicare, dar niciodată ca ambele variante. Dacă vezi internetul ca un mediu de comunicare trebuie să iei în calcul și ziarul, televizorul sau radioul, care reprezintă si ele același lucru, așadar tratează internetul ca atare, el e o oportunitate pentru lansarea și dezvoltatea afacerii tale;  e locul perfect în care poți construi ceva nou, puternic și îl poți promova la nesfârșit. Primii pași: indentificaă lucrurile care funcționează pe internet, stabilește strategii de promovare, fii inovator!

Legea GLOBALISMULUI și a ADVERTISINGULUI

În momentul de față internetul, este cel mai utlizat mediu de comunicare și nu în scurt timp va dărma toate barierele. Autorii cărții afirmă că mediul este mesajul, iar mesajul internetului este globalismul. Motivul: accesibilitate pe plan național și internațional. Cu toate aceste advertisingul este mai relevant în mediul offline, unde mesajele sunt omniprezente, e mai eficient, pentru că ai contact direct cu publicul țintă.

Legea VANITĂȚII

Cea mai mare greșeală în domeniul afacerilor este să te gândești că poți face orice. Indicat ar fi să studiezi piața, să te decizi ce brand vrei să-ți faci. Mare atenție însă: din moment ce ai căpătat o conotație în mintea clientului e dificil să îți schimbi imaginea.

Legea DIVERGENȚEI

Dacă încerci să reunești lumea reală cu cea a Internetului greșești; trebuie să te decizi asupra uneia din cele două. INTERNET brandul ține doar de online și nu se răsfrânge prea mult în offline.

Legea TRANSFORMĂRII

Revoluția Internetului a început să ne transforme viață din toate punctele de vedere. Acum preferăm cumpărăturile, revistele, radiourile online, pentru că e vorba și de confort. Treptat mica publicitate, scrisorile, serviciile financiare se vor muta pe online, iar firmele de curierat se vor dezvolta.

În loc de concluzie:

Gândește-te că internetul e o pânză albă iar tu ții pensula în mână. Profită de acest lucru, planifică schimbarea, imaginează-ți, crează și reinventează. Fii creierul BRANDULUI TĂU!

Iată și care sunt cele mai puternice 10 branduri online în martie 2012.

Image

 

Recenzie realizată de Cristina Bărbuță

 

 

                                                                                                               

                                                                                                                 

Advertisements

About Cristina Barbuta

Doza de optimism vine la pachet cu primul zambet al diminetii!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s