Pr, publicitate si new media

Coordonatori: Delia Cristina Balaban, Ioana Iancu, Radu Meza

Editura şi locul publicării: Tritonic, Bucureşti
Anul apariţiei: 2009
Număr de pagini: 176

Image

  “Dezvoltarea noilor tehnologii comunicationale a reprezentat o veritabila oportunitate si in acelasi timp o veritabila provocare pentru domeniul relatiilor publice si al publicitatii. Utilizarea pe scara larga a internetului, modificarea comportamentului de consum media al diferitelor segmente de populatie din lumea intreaga, au actionat in calitate de catalizatori in procesul de inovare a tehnicilor si instrumentelor de relatii publice si publicitate.
    Volumul de fata este produsul efortului colectiv al unui grup de teoreticieni si practicieni din domeniul comunicarii si trateaza teme precum: PR-ul online, publicitatea prin intermediul jocurilor pe calculator, marketingul viral, tendinte in publicitatea online etc.”

Cartea  este structurata pe mai multe eseuri cu privire la psihologia new-media, modul în care funcționează acestea, transformările canalelor de comunicare, adaptarea comunicatorilor . Asa cum spune chiar Delia Balaban, structura cartii este cladita pe unul din modelele de baza, modelul lui Lasswell, si trateaza notunea de comunicator, cea de media, notiunea de public si respectiv efectele new media.Se merge de la lucruri esențiale despre blogging până la in game advertising și publicitatea în metaversuri, precum este Second Life. Sunt aratate modurile în care se crează și funcționează comunitățile online, despre modul în care comunicarea online influențează politica, despre noul val de influențatori creați de new media. In cartea de fata se gasesc exemple concrete de bloguri , site-uri și festivaluri de blogging românești (RoBlogFest, www.petreanu.ro, www.praward.ro) , de campanii din afară etc.

Dupa cum am spus si mai sus, cartea este structurata pe zece eseuri scrise de zece autori diferiti. Primul eseu, Impactul new media in redefinirea alteritatii prin prisma similaritatii, de Madalina Vatamescu, este scris intr-un stil stiintific, cu termeni destul de greoi, dar ideile sunt interesante si toata cartea merita citita pentru a afla mai multe despre promovarea unui brand, instrumente de marketing si new media. Al doilea eseu, Relatiile publice internationale si noile media in contextul globalizarii, scris de Laura Petrehus, trateaza subiecte precum globalizarea, PR international, new media, brandingul de tara si diplomatia. Cel de-al treilea eseu este scris de Andrei Petrescu si se numeste: Blogul instrument de relatii publice si marketing online si cel de-al patrulea, Blogurile intre jurnalism civic si relatii publice. O perspectiva etica, a caruit autor este Mihaela Frunza, fac o imersiune in lumea blogului, a tipurilor de bloguri, a influentei acestora si a puterii lor de a manipula. Ioana Iancu vorbeste in cel de-al cincilea eseu despre internetul ca instrument public si face referire la beneficiile acestuia in lumea politica. Cel de-al saselea capitol este scris de Ioana Lepdatu si se numeste Presa online si publicitatea iar ultimele patru eseuri sunt cele mai interesante pentru ca fac referire la Cultura sistemelor new media. YouTube ca platforma de marketing in cultura remedierii si a remixului (Radu Meza), Marketing viral (Delia Cristina Balaban/ Ludwig Hilmer), In Game Advertising (Mirela Abrudan) si Publicitatea in metaversuri (George Prudeanu) unde regasim foarte multe aspecte cu privire la Second Life si publicitatea din acest joc.

In concluzie, cartea poate constitui un punct de plecare pentru diferite domenii precum PR, Publicitate si new media, asa cum recomanda si titlul. Neologisme veti gasi foarte multe, de exemplu metavers, cum este numit Second Life, marketing viral, super-spreader, seeding, buzz-marketing, word-of-mouth, prosumers si multe altele.Nu o sa va plictisiti citind aceasta carte pentru ca subiectele sunt diversificate, autorii sunt diferiti si perspectivele sunt mereu altele.

Autor: Alina Asandulesei

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s