Blogosferă, Twitter și Facebook. Strategii utilizate în social media

ImageAutorul Horia Mihai Bădău în cartea „Tehnici de comunicare în social media” dezbate un subiect care este de mare actualitate și care este în continuă dezvolatare în ultimii ani. Datorită dezvoltării din ultima perioadă noile canale de comunicare online au prezentat avantaje imense, acesta fiind un motiv pentru care comunicatorii sunt foarte interesați de domeniul social media. Această carte prezintă câteva tehnici și strategii prin care o persoană poate sa-și facă un blog, un cont pe Twitter sau Facebook.

Capitolul 1. În acest capitol este reprezentată revoluția social media cât și social media în cifre ceea ce reprezintă numarul de utilizatori al unei rețele de socializare și procentajul prin care a crescut în ultima perioada de timp. Andreas Kaplean și Michael Haenlein definesc social media ca fiind „un grup de aplicații online care cresc pe fundațiile ideologice și tehnologice ale WEB 2.0 și permit crearea și schimbul conținutului produs de utilizatori”.

Social media a aparut datorită trecerii de la WEB 1.0 la WEB 2.0. Diferența dintre acestea doua este data de faptul că in WEB 1.0 erau oferite platforme de utilizare doar persoanelor care aveau cunoștiințe în acest domeniu, pe cand WEB 2.0 permitea accesul tuturor celor care doresc să participe la o comunicare. Datorită acestei diferențe, social media permite acum formarea comunitaților cât și a canalelor de comunicare dintre membrii sai, pe baza unor interese comune cum ar fi: sportul, natura și arta culinara.

O caracteristică foarte importantă în colectarea informațiilor în social media este transparența. O strategie adoptată de social media este distribuirea de link-uri către alte site-uri, resurse sau oameni. Prin intermediul acestui mediu nu mai cautăm informația ci ea ne gasește pe noi cu ajutorul unei interacțiuni sociale și cu ajutorul unor tehnici de publicare foarte acesibile în zilele noastre.

Capitolul 2. Este intitulat „Tehnici de comunicare în blogosferă” și potrivit autorului cel mai bun mijloc de a ințelege acest capitol este de a crea un blog. Pentru a ințelege cel mai bine care este diferența dintre un blog și un site autorul ne prezintă câteva avantaje printre care se enumeră: stilul personal de abordare a subiectelor, pingbackul,subiectul, comentariile, influența, reputația și multe altele.

Pentru crearea propriului blog trebuie să facem o cercetare în care să studiem piața, să hotărâm pentru cine scriem, care sunt concurenții noștrii, obiectivele blogului și in ultimul rând dacă facem un blog individual sau colectiv. Pentru ca blogul să aibă succes acesta trebuie să aibă un conținut bun si interactivitate. Textele care sunt postate trebuie să fie de calitate iar, interactivitatea trebuie să fie stimulată adică cititorii trebuie să comenteze ceea ce citesc, persoana care deține blogul să interactioneze cu alți blogeri sau să facă parte dintr-o rețea de blogeri. La finalul capitolului sunt prezentate strategii prin care un bolg poate avea succes precum: modul în care trebuie scris, instrumente care pot fi folosite cât și sfaturi cum ar fi, documentează-te, echipează-te și accepta-ți greșelile.

Capitolul 3. „Twitter” reprezintă o rețea sociala care a intrat pe piața roamnească de doar șase, șapte ani dar, care a avut atât influentâțe pozitive cât și negative. Horia Mihai Badau prezintă câteva avantaje și dezavantaje cum ar fi: consumă mult timp, te îndepărtează de viața reala, este numai pentru cei care se pricep la online, sistemul Twitter este foarte deschis, te expune criticilor dar, îți expune și adversarii și este util pentru construirea unei opinii. în opinia autorului pentru a exploata și a înțelege potențialul rețelei, ca și în cazul blogului trebuie să facem un cont. Ne este prezentată rețeaua de socializare și ne sunt expuși pașii pe care trebuie să îi urmăm pentru a avea un profil activ, cât și scopul pe care îl avem pe Twitter cum ar fi: „să ai cât mai mulți urmaritori și să urmarești la randul tău, persoane relevante, care îți furnizează informaii de valoare”.

Capitolul 4. Platforma Facebook are peste 600 de milioane de utilizatori care petrec aproximativ 55 de minute pe zi succesul este scos in evidență, de numărul de interacțiuni dintre oameni prin numărul de comentarii, prin numărul de like-uri sau prin numărul de postari. Primul pas pe care îl faci pentru a creea profilul de Facebook este adăugarea numelui și a adresei de e-mail, urmat de alegera pe care trebuie să o faci între conectarea cu prietenii sau/și partenerii de afaceri. Anul nașterii este urmatoarea etapă însă specialiștii preferă să nu fie făcut public, fapt ce rămâne la atitudine fiecăruia.

Compania Vitrue a realizat un studiu în SUA care a urmărit perioada în care se  inregistreaza cea mai mare activitate. Rezultatele au arătat că orele de varf sunt 11.00, 15.00 si 20.00, iar ziua care inregistrează audiența cea mai mică este duminica.

Capitolul 5. ‚Strategia de PR în Social Media”. Pentru a putea elabora o strategie de PR eficientă trebuie să folosim în primul rând social media și putem aplica tehnicile prezentate până acum pentru a avea notorietate și a putea influența. Căutarea de informații și documente despre propria imagine deoarece numărul utilizatorilor este foarte mare iar opinia lor contează foarte mult însă este foarte greu de intuit.

Prin urmare trebuie să aflăm ce se vorbește despre competitori sau despre industria în care activezi. Părerile pot fi pozitive sau negative, însa fundamental este să aflăm unde ne poziționăm și apoi vom hotărâ unde vrem să ajungem.

Concluzii:

Fiecare dintre aceste rețele de socializare poate avea o valoare mai mare sau mai mică pentru cineva, însă depinde de ceea ce încearcă să realizeze într-o situație dată. Luați în considerare unele dintre argumentele pro și contra pentru fiecare rețea pentru a putea departaja cele două rețele de socializare, dar concluzia rămâne la altitudinea fiecăruia fiindcă părerile sunt împărțite.

Advertisements

One thought on “Blogosferă, Twitter și Facebook. Strategii utilizate în social media

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s