Branding Yourself – How to use Social Media to Invent or Reinvent Yourself by Erik Deckers & Kyle Lacy

Din vastul domeniu al New Media am ales această carte deoarece am dorit o lucrare relativ recent publicată şi în special una ce dezbate subiecte de actualitate ce privesc dezvoltarea profesională: reţelele sociale şi modul în care ele ne ajută să ne promovăm şi să ne creem un nume cunoscut, unul puternic – propriul brand.

Image

Image

În ceea ce priveşte autorii, Erik Decker, blogger, speaker, consultant social media  şi autor, este vice-preşedintele serviciului de creaţie al Professional Blog Service, o agenţie de Social Media şi Blogging din Indiana. El este blogger încă din 1997 şi dezbate vaste subiecte despre Social Media, însă publică de 17 ani şi prin ziare. A câştigat un premiu pentru dramaturgie, fiind scriitor de aproximativ 24 de ani. Kyle Lacy este fondator şi CEO la Brandswag, o firma de Marketing digital şi director la Marketing Research & Education for ExactTarget, un furnizor global de soluţii interactive de Marketing. Blogul său, KyleLacy.com a fost prezentat în Wall Street Journal şi este de asemenea votat constant pe multe site-uri de bloguri de top din întreaga lume. În el vorbeşte pe teme despre adaptarea Social Media la tendinţele de Marketing interactiv prin e-mail, telefonie mobilă şi bineînţeles prin reţelele sociale. Împreună, cei doi autori au mai scris si Twitter – Marketing for Dummies.

Date tehnice: Cartea a fost publicată la Editura Que BizTech, în limba engleză la sfârşitul lui 2010 în America, într-o primă ediţie de 304 pagini, a doua ediţie urmând să fie lansată în această vară cu ceva îmbunătăţiri şi 50 de pagini în plus de update-uri despre postarea de poze şi clipuri pe site-uri dezvoltate între timp precum Vimeo, Flickr, YouTube sau Google+.

Branding Yourself se adresează începătorilor (însă nu este chiar ,,for dummies”) sub forma unui ghid pentru obţinerea unui job, îmbunătăţirea imaginii, transformarea într-un expert în domeniul actual de lucru, toate acestea prin intermediul reţelelor sociale, a blog-urilor, a online-ului în general. Această carte oferă îndrumare pas cu pas despre cum să îţi construieşti o identitate online autentică, care să îţi aducă oportunităţile potrivite şi despre cum să alegi instrumentele cele mai bune de Social Media pentru îndeplinirea obiectivelor tale. Din acest manual vei mai învăţa cum să-ţi promovezi evenimentele, realizările, victoriile, dar şi eşecurile şi ce ai dobândit de pe urma lor; cum să îmbini online-ul cu offline-ul pentru a obţine mai multe beneficii de la ambele; cum să ajungi la persoane influente prin LinkedIn; cum să foloseşti Twitter-ul pentru a împărtăşi ideile şi pasiunile tale, care te fac unic; ce greşeli frecvente se fac în cadrul reţelelor sociale şi pe care trebuie să le eviţi; cum să-ţi măsori succesul brandului creat prin Social Media.

Cartea este structurată pe trei mari capitole. Din primul, ,,Why do I care about self-promotion?” vei afla ce este şi ce nu este auto-promovarea, de ce este ea importantă, cine are nevoie de ea, ce reprezintă brandingul personal, cum se construieşte şi câteva sfaturi despre cum să-ţi descoperi pasiunea, cum să fii îndrăzneţ şi să-ţi spui povestea ce te face special, cum să creezi relaţii care te vor conduce la noi oportunităţi şi cum să acţionezi propriu-zis. Tot aici se prezintă bazele brandului personal, cum să îţi scrii autobiografia brandului şi cum să îţi spui povestea prin câteva sfaturi de tipul Do’s and Don’ts.

Al doilea capitol şi cel mai amplu, ,,Your network is your castle – Build it” vorbeşte despre blogging, ce este el, de ce ar trebui să îl utilizezi şi pe ce platforme, ce, cum, pentru cine şi cât de des şi mult să scrii pe blog, cum să găseşti inspiraţie şi subiecte. Următorul pe listă se află LinkedIn-ul, subcapitol structurat ca şi celelalte de până acum în prezentarea acestuia, sfaturi despre cum să-ţi creezi contacte pe care să le transformi în legături, importanţa recomandărilor şi bineînţeles Do’s and Don’ts ale LinkedIn-ului. Mai apoi afli de ce ar trebui să utilizezi Twitter, ce poate face el pentru tine, cum să obţii urmăritori, cum să fii mereu conectat prin diverse aplicaţii şi despre ce să publici sau nu. În aceeaşi manieră vezi cu ce te ajută Facebook-ul, cum să reiei legătura cu foştii colegi, să ajuţi o cauză, să gaseşti evenimente şi să participi la ele, care este diferenţa între o pagină profesională şi un profil personal, cum să-ţi faci setările private şi sfaturi despre ce trebuie să faci şi ce să eviţi pe Facebook. Mai departe autorii te învaţă cum să imbini toate elementele de mai sus într-o campanie, ca în finalul capitolului să-ţi şi măsori succesul în calitate VS cantitate, vizibilitate şi influenţă prin instrumente speciale pentru fiecare reţea socială în parte.

În ultimul capitol intitulat ,,Promoting your brand in the real world” vei învăţa importanţa networking-ului, regulile sale, tipurile de legături, câteva sfaturi despre cum trebuie să îi asculţi şi pe ceilalţi sau să îi eviţi pe cei care nu îţi sunt de ajutor, despre cum să creezi legături cu adversarii, cum să-ţi învingi temerile şi să vorbeşti în public, cum te ajută cursurile, seminariile sau antrenorii specializaţi pe acest domeniu, ce nişe să identifici pentru viitoarea ta carieră de speaker şi câteva sfaturi din punct de vedere tehnologic pentru o prezentare bună. Mai apoi sunt prezentate motivele pentru care ar trebui să devii scriitor, oportunităţile fiecărei publicaţii, cum să faci bani din scris, ca pe final să fie făcută o scurtă recapitulare despre cum să îmbini tot ce ai învăţat de la autori pentru a-ţi găsi jobul visurilor tale. Fiecare capitol se încheie cu exemple de studii de caz a patru ,,eroi”, care arată modul în care orice cititor poate folosi conţinutul capitolului în avantajul său.

Lectura a fost una plăcută, amuzantă şi uşoară, fără prea multe detalii de umplutură, de aceea recomand acest manual colegilor de la Comunicare, cât şi celor de la Marketing sau Management, fiind un must read pentru aceste domenii, cât şi pentru orice începător ce doreşte să folosească reţelele sociale pentru a crea o prezenţă în online şi pentru a adăuga valoare numelui său, datorită sfaturilor, sugestiilor sau trucurilor oferite pentru maximizarea timpului petrecut în crearea propriului brand.

,,This book is not another boring business book. Erik and Kyle made me laugh out loud with their asides, comments, and analogies. I’m a sucker for those who write about business with both humor and honest empathy – in part because it gives you a sense of the real people behind this book and in part because it’s flat-out a whole lot more fun to read.” (Ann Handley – Chief Content Officer of MarketingProfs)

Image

Aşadar, pentru cei interesaţi, cartea se găseşte de cumpărat pe Amazon la echivalentul a 66 de Ron (la 35% reducere) ediţia veche sau ~100 Ron (15% reducere) viitoarea publicaţie, plus taxele de transport (~200 Ron), ori pe site-uri româneşti la aproape 100 de Ron plus transport (ediţia veche). În cazul în care preţul vi se pare cam mare, există şi un format electronic, doritorii putând contacta subsemnata pentru a intra în posesia acestuia.

În final, o scurtă prezentare a cărţii sub formă de interviu cu unul din autorii acesteia, Erik Deckers:

 http://www.youtube.com/watch?v=LSqAKKejjnQ

Andra Claudia Cojocariu

Advertisements

One thought on “Branding Yourself – How to use Social Media to Invent or Reinvent Yourself by Erik Deckers & Kyle Lacy

  1. Oare câți utilizatori mai aveau aceste megarețele dacă înainte de a se decide să își facă un cont, toți citeau cartea aceasta? Sper că mai puțini și mai buni.
    Then again, un ghid din acesta de ”advertise yourself” poate să te să te sperie – ca orice idee inovativă sau contraintuitivă. În lumea noastră nouă ai nevoie de un manual de utilizare.. uneori.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s